Wanted | Transformation Consultancy
  • Adrian Stanciu
  • Cosmin Alexandru
  • Short Term
    Interventions
  • Long Term
    Interventions
  • Transformation
    philosophy
  • Transformation
    Partners
  • From our
    clients
  • Readings
    from the web
    • Readings from the web
    • Readings from our blogs (Romanian)
  • Our
    Blog
Search

Establishing a new vision for the company

Establishing a new vision for the company

Whenever you feel that the energy of the people in your organization is low, that they settled in a routine, that things go well, but without drive, it is time for revisiting your vision.

In our view, a good vision should consist of three parts: a purpose, an ambition and a philosophy.

The purpose should answer the question “why”, to the employees of the company and to its customers. Why should they get out of bed in the morning and come to work? Why would anybody buy your product. The purpose should give you identity, meaning and a sense of self. Increasingly, it should encompass a larger view of the world and a stronger link to the community, as both customers and key talents are more and more sensitive to it and look for one I  their employer or supplier.

The ambition should chart a desired territory, describe where you want to go, give you something to shoot for. It should be bold, just possible and, well, ambitious.

The philosophy is what glues your organization together. It should put together the values that make you unique and that have the biggest impact in your ability to deliver on your purpose and your ambition. It should also translate them into operating principles and norms, and should be the guiding philosophy in the way you build your systems and processes. The reason why so many companies have values that people are cynical about is because they never get translated in what the company actually does.

We can help you shape all three elements, and we can help you make sure that they become alive and work together in harmony. We know because we have done it to many before you.

Crearea unei noi viziuni pentru companie

Crearea unei noi viziuni pentru companie

Ori de câte ori simțiți că a scăzut energia în organizație, că oamenii au intrat în rutină, că lucrurile funcționează, însă lipsește motivația., e timpul să vă revizuiți viziunea.

În perspectiva noastră, o viziune potrivită cuprinde trei părți: un scop, o ambiție și o filozofie.

Scopul ar trebui să ofere răspunsul la întrebarea ‘’de ce’’ pentru toți angajații și toți clienții. De ce ar trebui ei să se ridice din pat dimineața și să vină la lucru? De ce ar trebui să vă cumpere cineva produsul? Scopul trebuie să vă ofere identitate, semnificație și un sentiment al eului. Din ce în ce mai des în ultima vreme, scopul trebuie să includă și o viziune mai largă asupra lumii și o legătură mai puternică cu comunitatea, pentru că atât clienții cât și angajații talentați sunt din ce în ce mai sensibili la aceste aspecte și le caută în relația cu angajatorul sau cu furnizorul. Ambiția trebuie să indice pe hartă punctul dorit, să descrie unde doriți să ajungeți, să vă ofere ceva spre care să tindeți. Trebuie să fie îndrăzneață, posibilă la limită, și, într-un cuvânt, ambițioasă.

Filozofia este elementul care menține coeziunea organizației. Ar trebui să cuprindă acele valori care vă fac unici și care au cel mai mare impact asupra abilității organizației de a își duce la îndeplinire scopul si ambiția. Filozofia trebuie translatată în principii operaționale și norme, și ar trebui să vă servească drept ghid în crearea sistemelor și proceselor. Motivul pentru care multe companii au valori pe care oamenii le privesc cu cinism este faptul că acele valori nu ajung să se reflecte în ceea ce face cu adevărat compania.

Noi vă putem ajuta să modelați aceste trei elemente și să vă asigurați că ele prind viață și ajung să conlucreze armonios. Știm cum să procedăm, pentru că i-am ajutat deja pe mulți alții până acum.

 

  • Top
  • Contact
  • Sitemap

Copyright © 2015 Wanted | Transformation Consultacy.