Wanted | Transformation Consultancy
  • Adrian Stanciu
  • Cosmin Alexandru
  • Short Term
    Interventions
  • Long Term
    Interventions
  • Transformation
    philosophy
  • Transformation
    Partners
  • From our
    clients
  • Readings
    from the web
    • Readings from the web
    • Readings from our blogs (Romanian)
  • Our
    Blog
Search

Changes in strategy

Changes in strategy

Changes in strategy are usually triggered by changes in the external environment. We can help you understand how these changes affect the competitive landscape and how the market trends influence your strategic advantage. We can also help you develop a new strategy, with a new ambition, purpose and philosophy that would build on your core competences and capture the opportunities in the future. But, most importantly, we can help you design and build the organization that will deliver this strategic ambition.

What many people do not realize is that great strategies are usually stumbling on implementation, because too little time and effort is dedicated to the subject of aligning the organization to its new purpose. Usually, this is done by an exercise of structural change, followed by some communication program. While structural change is important and necessary, it is by no means sufficient. Communication, as much as it is an essential leadership tool, does not build alignment, it just builds awareness. The bigger the departure from the previous differentiators and positioning, the bigger the importance becomes of changing the organizational values and culture to deliver the new strategic advantage.  This is valid irrespectively if you want to build a new differentiator, change the attributes of your brand, diversify into new market segments or sectors,  find new growth engines or simply reduce your cost base.

Most companies today are more than aware of the importance of customer service excellence. As the business grows, new procedures are drafted in order to serve the customer better. New systems of increased complexity are commissioned to capture the full range of issues a customer may face. But each new rule slows down and de-personalizes the interaction. Customers feel trapped in the intricacies of ever more complicated systems and show increasing dissatisfaction to the extent that they become a nuisance to managers in the organization. It is then time to re-define customer relationship, to bring your customers onboard and make them part of your vision, your strategy and your execution.

Schimbări în strategie

Schimbări în strategie

Schimbările în strategie sunt provocate de obicei de schimbări în mediul extern. Vă putem ajuta să înțelegeți mai bine modul în care aceste schimbări afectează mediul competitiv și modul în care tendințele pieței vă influențează avantajul competitiv. Vă putem ajuta de asemenea să vă dezvoltați o nouă strategie, bazată pe o ambiție nouă, un scop nou și o nouă filozofie, care să capitalizeze competențele cheie ale organizației și să folosească oportunitățile viitoare. Și, mai ales, vă putem ajuta să concepeți și să clădiți o organizație care să transforme în realitate ambiția strategică.

Mulți oameni nu realizează că marile strategii se împotmolesc în implementare, pentru că se acordă prea puțin timp și efort alinierii organizației la noul scop. De obicei, abordarea constă într-un exercițiu de schimbare structurală, urmat de diferite programe de comunicare. Deși schimbările structurale sunt importante și necesare, ele nu sunt deloc suficiente. Iar comunicarea, deși este un instrument esențial de leadership, nu creează aliniere, ci doar conștientizare. Cu cât există o distanță mai mare față de vechea poziționare și vechii diferențiatori, cu atât devine mai importantă schimbarea valorilor și culturii organizaționale pentru a putea implementa noul avantaj strategic. Lucrurile stau așa indiferent de natura schimbării, fie că vreți să creați un diferențiator nou, sau că vreți să schimbați caracteristicile brandului, sau că doriți diversificarea pe un nou segment sau sector de piață, sau că urmariți pur și simplu o reducere a bazei de costuri.

Majoritatea companiilor de astăzi sunt din ce în ce mai conștiente de importanța excelenței în servirea clienților. Pe măsură ce afacerea se dezvoltă, se creează noi proceduri menite să crească nivelul serviciilor oferite clienților. Sunt achiziționate noi sisteme din ce în ce mai complexe, care să acopere toată gama de situații cu care se confruntă clienții. Însă fiecare nouă regulă încetinește și depersonalizează interacțiunea cu clienții. Aceștia se simt prinși în capcana complexității sistemelor și ajung să fie din ce în ce mai nemulțumiți, devenind o adevărată pacoste pentru managerii organizației. E timpul să redefinim relațiile cu clienții,    să le obținem angajamentul și să îi facem parte din viziune, strategie și execuție.

  • Top
  • Contact
  • Sitemap

Copyright © 2015 Wanted | Transformation Consultacy.